Bu Blogda Ara

29 Mart 2013 Cuma

KEŞİF

Burada kendi yapabildiklerimin ötesinde anlatmak istediklerim de var...Bazen düşünüyorum da bu kadar meraklıyken tüm bunlara ,öğrenme isteyim neredeymiş?Sonra buluyorum sebebini içsel dayatmalarım...İşe yaramama korkusu.Derken etrafa bakıyorum bir dünyanın içine giriyorum ve herşeyden önce kendimi keşfe dalıyorum...Daha bir istekli bakıyorum etrafıma yenilerde eski ne bulabilirim diye .Algı da seçmeye başlıyor kalpten geçenleri.

Bu sene memleket gezimde yengemin evinde hep gördüğüm ama şimdi başka gözle baktığım ayrıntıları fark ediyorum...Ahşap boyamaya meraklı ey dostlar bakınız şu güzelliklere...

Sonra babane evindeki o efsane antika koltuk,söylendiğine göre paha piçilmez...Şimdi söyleyin nerede var?


Her yer yepyeni eşyalar,modern tasarımlarla dolup taşarken nedendir kalbimde bi eskiler var...Hep onlara derin bir bakış.Sonra sebebini düşünüyor ve buluyorum!!Eskilerde her dokunuşun daha özenli olduğu.Bir şeyin ilk defa keşfedilişinin heyecanı ,el yapımı o eşsiz oymalar,sabırla,aşkla.İşte oraya gidiyor zihin,o günlere,şimdinin o özensiz seri üretiminden,aynılaşmasından uzaklaşma isteği.


Tabi yeni olan kötü demiyorum,yenilik güzeldir ama şimdilerde modern ve klasiğin birbirine entege oluşu bi nebze daha heyecanlandırıyor beni..Bakalım muhtemel bu da bir dönem ve geçecek ama ne olur zaman biraz yavaşlasın öyle değil mi...







6 yorum:

  1. selamlar canım..

    hakikaten insan olgunlaştıkça mı gezip gördükçe yada keşfettikçe mi bilmiyorum ama dağarcık genişledikçe zevk de ona göre gelişiyor ve adeta taşlar yerine oturuyor..

    kendi adıma söyleyeyim,bundan önce beğendim şeylere bakıyorum tekstil adına olsun mobilya yada dekorasyon adına olsun her zevkim okadar değişmiş ki...

    eskiye olan itibarımın sebebini ben de senin gibi ciddi ciddi oturup düşünüyorum zaman zaman..

    eğer seksenlerde çocuksanız bu ,eskide bulduğunuz huzurun en önemli etkeni diye düşünüyorum..
    bir de doğal malzemenin doğal çizgileri beğenmenin karakterle de çok alakası olduğunu düşünüyorum..
    burcunuz da önemli :)
    Floral desenler, vintage eşyalar chester koltuklar efendime söyleyeyim eskiye ait ama geçmişi ve tarzı olan bir stil bizim gibi düşünenleri çok etkiliyor işte ... böyle mutlumuyuz.. temizmiyiz.. şu hayatta iyi birer insan olmaya çalışıyorken ve bir de asil ve değerini hiçbir zaman kaybetmeyeceğine inandığımız klasik dönem tarzını ruhumuza hayatımıza süs edinmiş isek ne mutlu bizeee....

    farklı gözle bakma olayı bana da oluyor:)
    öncesinde hiç dikkatimi çekmeyen vazolar,fincan takımları tabaklar rahmetli anneannemin el işlemesi kanaviçeleri.. annemin ilk evlendiği yıllardan kalma bi kaç parça eşyası,çeyizleri daha sayamadığım bir çok görsel metaryal şimdi benim değerlilerim..

    yaşıtlarımın içinde bazen zevklerimin yadırganması söz konusu oluyor:D ama bu sevginin benim mantığımda ve ruhumda şekillendiğini hissediyorum arkadaşım..

    vazgeçeceğimi sanmıyorum:)
    eğer bir gün dünya evine girersem:P evimi (maddi imkanlar doğrultusunda tabi )hayallerime göre dekore etmek istiyorum..

    SÖYLEDİĞİN gibi seri üretime hayır:)
    yaşasın özgün ürünler !
    taklitçiliğe hayır!
    yaşasın gerçekten kişinin ruhuna ve gönlüne hitap eden dekorasyon(retro,vintage,romantic vintage,akdeniz stili ,country vs. farketmez)

    önemli olan farkındalık,kanaatkar olmak,samimi olmaktır..


    Allaha emanet ol güzel insan..

    ''songecekondu''
    (seni yeni keşfeden instagramda ve facebook da olmayan kız:)







    YanıtlaSil
  2. o kadar mutlu okudum ki yazdıklarını...Çok heyecanlandım okurken.Ben ev eşyalarının yaşanmış olmasını,insana ayna tutmasını sevenlerdenim...Duygularımı benim yazımdan çok daha iyi anlatmışsın teşkkür ederim...Hayalindeki ev...Ahhhh inşallah.Bak böyle bir planın olursa konuşacak ne çok şey olacak:)instagram dışında birinin bloğuma gelmesi çok heyecanlandırdı beni...ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERRRR

    YanıtlaSil
  3. günlerdir cevabını bekliyorum:) bende şimdi heyecanlandım arkadaş:)
    mutlaka danışacağım insnlardan birisin.. zannımca sadık bir insanım ,sadık bir takipçin olacağım inş.. :) yeni işler peşindesin ben biraz onlara bakınayım... şimdiden ellerine ve emeğine sağlık .. SEVGİLER.. Zeynep...

    YanıtlaSil
  4. Ah arkadaşım seni beklettiğim için özür bu blog işinde yeni olunca ney nasıl anlayamıyodum şimdi yavaştan çözdüm gibi:)))çokk sağolasın...daha sık görüşmek dileğiyle iyi okumalar sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. evet yenilikler yapmışsın çok tatlı olmuş.. eklediğin fotoların boyutu daha mı büyük olsa imkan varsa.. güzel çekiyorsun ve kalteside yuksek bence daha büyük olmaları daha hoş durcaktır blgda.. özeelliklede keyif fotoların çiçeklerin falan tatlı şeylerin hepsi yanii..
    ama özel bi sebebi varsa bilemem canım.. küççük bi öneri diim yada istek:P
    .. zynp

    YanıtlaSil
  6. Hiç bir sebebi yok tamamen yeni yeni öğrenmemden kaynaklanıyor,fotoğrafları büyük ekliycem inşallah hatırlattığın için teşekkürler,bu arada bulguru çoğaltabilirsin yaparkrn annem tarife az yazmışsın dedi onu güncelliycem,küçük olması sorun değil ama çok küçük de tadını geri plana atabilir,görsel olarak da büyük daha şyi olabilir canım naçizane:)

    YanıtlaSil