Bu Blogda Ara

15 Kasım 2015 Pazar

Annemden Kalan Temizlik Fikirleri

     Bu gün kapsamlı bir temizlik yapmaya karar verince başlamadan hani atladığım birşey olur veya yeni bir şey öğrenirim düşüncesiyle internete bakındım,püf noktaları veya ne bileyim doğal yollarla daha sağlıklı ne yapılabilir diye araştırma yaptım.Bahar temizliği yaparken çok daha fazla bilgi varken temizlikle ilgili hiç bi ekstra bilgi bulamadım.Bu arada ben çoğu konuda internette araştırma yapmayı çok seven bir insanım yani temizliğin neyini araştırıyorsun demeyin.Temizlik hususunda oldukça hassas olduğum için atladığım bir şey olsun istemiyorum.

  Bu konuda fazladan bir şey bulamayınca  bloğumu okuyan yeni evli bayanlar veya eksiği olanlara bana da annemin ve kayınvalidemin öğrettiği  naçizane birşeyler anlatmak istedim.Bu konuda bir iddiam yok eksiğim varsa siz de bana yazın lütfen .Eksiği olanlar veya yeni evlilere biraz faydam olsun yeter.


    En önce şunu söylemek istiyorum.Benim annem ev bir şekilde temizlenir ama daima yemeğin önce gelsin der:)Bu düstur ile genellikle yemek pişirme işlerimi gündüz erken yapmaya çalışırım.

    Önceden yardımcı bir bayanı sıklıkla çağırıyordum,fakat geldiğinde yapmak istediğim başka işler dolayısı ile  evi ona bırakıp çıkmak istemiyordum.Tek başıma bir günde asla bitiremeyeceğim bir işi yardımcı bayan nasıl yapabilsin ki?Tabii ki geçiştirerek.Kendi yapamayacağım işler dışında ev işlerimi kendim yapıyorum ve hatta bunu yapmaktan keyif aldığım için yardımcı işini çok seyrelttim.Neticede kimse kimsenin işini kendi yaptığı kadar iyi yapmaz.Tabii bu durum çalışmayan ve küçük bebeği olmayanlar için geçerli.

    Temizlik yapmadan önce genellikle çamaşır ve ütü işlerimi bitirmeye çalışırım.Çünkü çamaşırlar yıkansa bile çok toz ürettiklerinden temizlikten sonrasına bıraktığınızda hiç toz almamış gibi bir görüntüyle karşılaşabilirsiniz.Aynı durum ütü yaparken de geçerli.Yine nevresim değiştirme gibi evi çok havaya kaldıran işlerinizi de mutlaka temizlikten önce yapın.

     Yıkanan çamaşırları çekmecelere yerleştirirken çekmecelerin tozunu sıklıkla almanız da tozu azaltacaktır.Yine ütülenen kıyafetleri asarken askının tozunu sıklıkla alırsanız tekrar tekrar çıkarıp toz almak zorunda kalmazsınız.

     Dolaplarınızın içerisinde örtü olmasını tozun uçuşmasını engellemesi dolayısıyla tavsiye ediyorum.(bunlar bildiğim ince detaylar bunları ve dolap düzenleme-temizliği başka bir gün anlatabilirim)

     Neyse ki artık haftalıkya da iki haftada bir yapabileceğiniz  temizliğe gelebiliriz:)Benim evim çok büyük olmadığı için haftalık rutin temizliğimi (vakit buldukça tabii)daha derin yapabiliyorum.Elektrik süpürgemin toz ucu ve süpürge ucundan çok fazla faydalanıyorum.Süpürge ucu yerlerde hızlı ve kolay ilerliyor,küçük olması dolayısı ile her yere daha çabuk ulaşıyor,toz ucu da aynı şekilde ,toz ucu ile tozları aldığınızda ,elektrik süpürgesi işi bitip silme işlemine geçtiğinizde tozları alırken tekrar yere toz düşmesine engel oluyorsunuz.İnanın bu bir detay değil pratiklik kazandırıyor,toz ucuyla banyodaki bornozların ve yine banyodaki havlupanın da tozunu alın,biliyorsunuz ki bornozlar çok toz bırakıyor,havlupanı ise bez ile silerken tozu sağa sola itiyoruz köşedekilerse kalıyor,en iyisi ön elektrik süpürgesi işlemi.Aynı aparat ile perdelerinizin üzerinde gezmeyi unutmayın ve perdenizi pencerenin dışına çıkarıp elinizle hafifçe çırpıp tozlarından kurtulabilirsiniz.(bu işleri yaparken tabii ki arada toz ucumuzu mutlaka temizliyoruz)

    Elektrik süpürgesinde odaların yerlerini ve halılarını süpürmeden önce herşeyi kaldırın ve bir araya toplayın süpürme ,süs objelerinizin ve kitaplarımızın üzerinde toz aparatı ile gezin.Oda oda süpürme işlemini yapmıyorum.Öncelikle süpürge işlemini bitiriyor sonradan oda oda temizliyorum.Deneme yöntemiyle bunun benim için  daha kısa olduğunu buldum.Siz nasıl kolay yapıyorsanız öyle.Koltuklarınızın alt bölümü benimki gibi yüksek ise haftalık mutlaka silme işlemine ben orayı da katıyorum.Çünkü inanın çoğu uçuşan toz koltukların altına gidiyor.Zaten sonrasında rutin silme ve toz alma işlemine geçiyoruz.Bu arada biz oturma odasında oturduğumuz için salon çok kullanılmıyor her temizliğime orayı katmıyorum ama silme işleminde mutlaka bezi salonda da gezdiriyor görünen yerlerin tozunu şöyle bir alıyorum.


      Eklemek istediğim detay şöyle,vileda ile siliyorsanız vileda ucunuzun ve temizlik yaptığınız bezlerin daha önce temizlendiğinden emin olun,ayrıca toz alırken  şimdilerde pazarlarda çok uygun fiyata edinebileceğiniz mikrofiberli bezlerden mutlaka edinin.Tozu üzerine çok güzel yapıştırıyor ve çoğu eşya için kurutma işlemine gerek kalmıyor.

      Banyoda duavarda iz bırakan su lekelerini ayda bir defa fırça ve bunun için üretilmiş deterjanlarla temizlemeye çalışıyorum.Neden ayda bir defa derseniz bu deterjanların kimyasalı fazla olduğu için çok da iç içe olmamaya çalışıyorum.Hatta genelde ora daha ıslakken çek çek ile kurutarak su lekelerinin oluşmasını vakit buldukça engellemeye çalışıyorum.


     Bazı marketlerde tek kullanımlık cam bezleri satılıyor.(ben rossmandan aldım) onlarla evdeki aynalarınızı temizleyebilirsiniz.Hem çok pratik hem de  daha silerken toz yapışmıyor.

     Geçenlerde kayınvalidemin önerisi ile bimden yine çok uygun fiyata bazı toz bezleri aldım .çift taraflı .cam silerken ve toz alırken çok iyi olduğunu söyledi.Henüz denemedim.

       Temizlikte işinizi iyi bir bezle kolaylaştırabilirdiniz.İyi olmayan,iyi kurutmayan bezler leke bırakmaktan başka bir işe yaramayacaktır.Temizlik bezlerinizi işi bittikten sonra mutlaka kısa programda içine yumuşatıcı da ekleyerek temizleyin ve nemsiz bir yerde kurutun.

      İşte benim bildiğim küçük tiyolar bunlardı.Dediğim gibi hiç bir iddiam yok sadece benim bildiğim doğru demiyorum.Asla bir temizlik hastası değilim.Sadece bu her konuda böyle ,yaptığım işi tam yaparım geçiştirmem.Kimseyi aman senin yaptığın yanlış seninki pis diye kınayamam,çünkü bu konuda tek bir doğru yoktur.Öyle kimsenin evine gitmiyeyim kimse bana gelmesin ,kimsede lavaboya girmem,havlu kullanmam ,yok efendim her gün ev işi yapan silen süpüren bir insan hiç değilim.Bu benim temizlik yaparken dikkat ettiğim şeyler.Naçizane faydam olmuştur umarım.Bu da benim gibi internette araştırma yapan başka arkadaşlarıma benim verdiğim bilgiler olsun burada kalsın bakalım:)

Herkese işlerinde kolaylıklar diliyorum
Ne yaparsanız yapın sevgi ile yapın
Sevgiler kocaman...


   

   

1 yorum:

  1. merhabalar guzel bir blog ve yazılarınız var...tebrik ederim..benimde nacizane bir blogum var sizi de beklerim.sevgiler :)

    YanıtlaSil